Resident Evil 7: Biohazard یک بازی شگفت انگیز بود. عنوانی که در حال بازی کردن آن، دقیقا به حال و هوای زمان بازی کردن نسخه دوم و سوم این سری رفتم و بدون وقفه پشت سر هم ۳ بار آن را به پایان رساندم تا تمام رازها و تک تک آیتم ها و تمام نوارهای […]

    اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 7: Biohazard – بخش یازدهم

    Resident Evil 7: Biohazard یک بازی شگفت انگیز بود. عنوانی که در حال بازی کردن آن، دقیقا به حال و هوای زمان بازی کردن نسخه دوم و سوم این سری رفتم و بدون وقفه پشت سر هم ۳ بار آن را به پایان رساندم تا تمام رازها و تک تک آیتم ها و تمام نوارهای ویدئو و همه ارتقاها و سلاح ها و .. را کاملا به صورت ۱۰۰ درصد جمع کنم و باید بگویم این یکی از بی نظیرترین و جذاب ترین تجربه های من در سال ۲۰۱۷ بود و کاملا اعتقاد دارم که بازی Resident Evil 7: Biohazard می توانست کاندید بازی سال هم باشد. در واقع کپکام دوباره این سری را احیا کرد و همان حسی را به ما برگرداند که از کمبود مهمات می ترسیم، از بازی و راه رفتن در محیط و راهروهای آن می ترسیم، بار ها و بارها باید بازگردیم تا فلان کلید فلان اتاق را که درب آن قفل بود پیدا کنیم و از آنجا آیتمی را برداریم که بعدا در جایی از بازی به دردمان خواهد خورد. باید معما و پازل حل کنیم و محیط مخوف بازی را بگردیم. وقتی به اتاق سیو می رسیم همان نفس راحتی را می کشیم که زمان بازی کردن عناوین نخست سری می کشیدیم و با شنیدن موسیقی آرامش بخش اتاق سیو روحمان شاد می شود! Resident Evil 7: Biohazard بازی تقریبا پیچیده ای هم هست. نه به مانند دارک سولز و .. ولی بازی در سبک خود یک عنوان پیچیده و پر از رمز و راز و آیتم مخفی و .. است که ممکن است خیلی از آن ها را در زمان بازی کردن رد کنید و متوجهشان نشوید. کاربران خارجی که در این مورد راحتند و صدها راهنمای بی نظیر به زبان مادری در اختیارشان است ولی بازیبازان کشورمان مخصوصا کسانی که زبان انگلیسی مناسبی ندارند اگر بخواهند این بازی را به صورت ۱۰۰ درصد و کاملا به اتمام برسانند به مشکل خواهند خورد.

    در این راهنما هیچ آیتمی، هیچ رازی، هیچ نوار ویدئویی، هیچ صندوق قفلی، هیچ سکه خرید ارتقایی و هیچ سلاحی پنهان نمی ماند و حتی خیلی از تروفی ها را نیز خواهید گرفت.

    به همین دلیل هم احساس کردم که با توجه به تسلط بالایی که به این بازی بی نظیر پیدا کرده ام، راهنمای آن را برای شما عزیزان بنویسم تا شما نیز در صورت تمایل، بازی را مو به مو کامل کنید و حس لذتبخش قدرت و پز دادن با کلی گلوله جلوی باس ها را حس کنید و ذره ای از بازی برایتان گنگ نماند. علاوه بر کسانی که می خواهند بار اول این بازی را تجربه کنند، افرادی هم که این بازی را شاید یکی دو بار به صورت سریع تجربه کرده اند، گاها نیاز دارند تا به راهنما مراجعه کنند تا تمام رازهای بازی را بفهمند و احساس یک گیمر هاردکور حرفه ای بودن در یک عنوان وحشت بقای خوفناک را حس کنید. به همین دلیل هم چه برای بازیبازان حرفه ای تر و چه برای مبتدی ها که می خواهند اولین بار به استقبال Resident Evil 7: Biohazard بروند و یا برخی کسانی که می ترسند بازی را شروع کنند و می خواهند قدم به قدم از خطرات جلوتر آگاه شوند، وجود یک راهنمای فارسی که به راحتی آن ها را در بازی پیش ببرد و تمامی رازهای بازی را برای آن ها باز کند می تواند خیلی مفید باشد. بعد از استقبال بسیار خوب از راهنمای جامع بازی Bloodborne و دارک سولز ۳ تصمیم گرفتم تا با توجه به شناخت و تسلط کاملی که بر عنوان Resident Evil 7: Biohazard پیدا کرده ام و ترجمه مطالب و راهنماهای خارجی، یک راهنمای قدم به قدم فارسی در مورد تمامی مراحل این عنوان و نحوه پیشروی در آن ها و مبازه با باس ها و …. به صورت جامع و به زبان فارسی برای شما عزیزان تهیه کنم.

    یک بازی دردناک که واقعا شگفت زده تان می کند. مخصوصا در این بخشی که تصویرش را می بینید و واقعا خوفناک و غم انگیز است و قلبتان را به درد می آورد.

     لازم به ذکر است که این مطالب از آن جهت اختصاصی گبمفا هستند که مانند آن ها به زبان فارسی و به صورت یک راهنمای کامل نوشتاری وجود ندارد وگرنه قطعا بخش های زیادی از این مطالب با توجه به اطلاعات و نوشته های انگلیسی و راهنماهای این بازی نوشته و ترجمه شده اند، اما در ایران این راهنمای فارسی نوشتاری و قدم به قدم Resident Evil 7: Biohazard برای اولین بار تاکنون توسط گیمفا انجام شده است. قصد داریم تا این راهنما را با فاصله زمانی کم برای شما قرار دهیم و انشالله به پایان برسانیم که البته راهنمای این بازی قطعا به اندازه سولز و بلادبورن نخواهد بود. در این راهنما هیچ آیتمی، هیچ رازی، هیچ نوار ویدئویی، هیچ صندوق قفلی، هیچ سکه خرید ارتقایی و هیچ سلاحی پنهان نمی ماند و حتی خیلی از تروفی ها را نیز خواهید گرفت. در ابن راهنما از شروع بازی به صورت مرحله به مرحله تمامی بخش های بازی کاملا قدم به قدم شرح داده خواهند شد تا در نهایت کاملترین راهنمای نوشتاری جامع فارسی برای Resident Evil 7: Biohazard اختصاصا توسط گیمفا به شما تقدیم گردد. امیدوارم که این راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 7: Biohazard که برای اولین بار توسط گیمفا به زبان فارسی تهیه می شود نیز به مانند راهنمای جامع Bloodborne و دارک سولز ۳ مورد رضایت و توجه شما عزیزان قرار بگیرد و این مقالات راهنما بتوانند گاهی به کمک شما بیایند. پیشنهاد می کنم با دهمین قسمت سری مقالات راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 7: Biohazard با بنده و وبسایت تحلیلی خبری گیمفا همراه شوید.

    کپکام دوباره این سری را احیا کرد و همان حسی را به ما برگرداند که از کمبود مهمات می ترسیم، از بازی و راه رفتن در محیط و راهروهای آن می ترسیم، بار ها و بارها باید بازگردیم تا فلان کلید فلان اتاق را که درب آن قفل بود پیدا کنیم و از آنجا ایتمی را برداریم که بعدا در جایی از بازی به دردمان خواهد خورد. باید معما و پازل حل کنیم و محیط مخوف بازی را بگردیم.

    این راهنما بر اساس درجه سختی نرمال بازی نگارش شده است که بالاترین درجه سختی موجود برای اولین بار بازی کردن است.

    بسیار خب. حالا که مارگریت را کشتیم وقت جمع کردن آیتم های این منطقه است. دقیقا از ابتدا شروع می کنیم. یعنی از همان پله هایی که اول مبارزه مارگریت آمد و ما را گرفت. بالای پله ها از درون کابینت عنکبوت گرفته، SOLID FUEL و HERB را بردارید. به اتاق کنار کابینت بروید و سمت چپ اتاق یک جعبه است که بشکنید و آیتم را بردارید. در کشوی نزدیک این جعبه BURNER FUEL x70 را بردارید. جلوتر و به سمت غرب اتاق، از روی میز، BURNER FUEL x75 و از روی قفسه ها HANDGUN AMMO x15 را بردارید. خب این طبقه بالا. حالا از نردبان بروید پایین و دربی که اینجاست را باز نمایید (اگر در طول مبارزه باز نکرده اید). از همین درب آغاز می کنیم. در کشویی که اینجاست BURNER FUEL x70 را بردارید. در اتاق غربی و از روی قفسه سبزرنگ، CHEM FLUID را بردارید و به اتاق کناری بروید. اینجا یک کابینت عنکبوتی دارد که از درون آن SOLID FUEL و CHEM FLUID را بردارید. به سمت جنوب و بخش “growing area” بروید. روی زمین در سمت چپ اینجا، HERB را بردارید. نزدیک آن هم یک FIRST AID MED وجود دارد و یک جعبه که بشکنید و آیتم رندوم را بردارید. حالا به سمت اتاق شرقی بروید که نردبان دارد. در این اتاق CHEM FLUID را برداشته و از سمت راست نردبان هم BURNER FUEL x75 را بردارید. قرار نیست این آیتم ها تمام شوند؟ ما هم که ناراحت!

     

    جلوتر به سمت شمال بروید و از درون یک کشو HANDGUN AMMO x5 را بردارید. حالا از دربی که اینجاست بیرون رفته و در منطقه قبل از باس (جایی که قبل از بالا رفتن از پله ها و رسیدن به مارگربت آنجا بودیم) که یک دروازه جلوی دیوار را گرفته بود، دروازه را امتحان کنید و می بینید که چون مارگریت از بین رفته است دروازه سیاه نیز از بین می رود و راه باز می شود. جلوتر از درون کشو، BURNER FUEL x70 را بردارید. خب حالا با این همه آیتم و .. وقت آن است که برگردیم به تریلر و سیو کنیم. حالا دربی را که از آن طرف قفل بود باز کنید و می بینید که در حیاط گرین هاوس هستید (که دربش قفل بود و از پله ها بالا رفته بودیم تا از درون حفره اتاق به طبقه اول بپریم). بروید به سمت راست و از دروازه پشت تریلر وارد حیاط اصلی شوید و سپس به درون تریلر بروید. در تریلر بخش توالت را چک کنید و اینجا ۴۴ MAG AMMO x3 را خواهید یافت. می دانید چرا قبلا نبود؟ زیرا عکس گنج یا “treasure photo” که قسمت قبلی راهنما در پایین پله های گرین هاوس یافتیم، تصویر این توالت را نشان می دهد و حالا که تصویر گنج را یافته ایم، آیتم را نیز ی توانیم در اینجا پیدا کنیم. خب دیگر حالا فانوس را داریم و وقت آن است که برگردیم و ماجراجویی در خانه قدیمی را ادامه دهیم. یادتان نرود خود را سبک کنید و بازی را نیز ذخیره نمایید. شات گان و آتش انداز کافی است که همراه خود ببرید. بروید به Old House و بپیچید چپ و از روی پل رد شوید و وارد درب کلاغ شوید و به راست بروید و در انتهای مسیر که درب قفل بود و فانوس می خواست، از lantern استفاده کنید تا درب باز شود.

     

    ترسیده اید؟ نه؟ حق دارید. این منطقه خیلی خیلی تاریک و ترسناک است و چند بار هم حسابی حالتان را جا می آورد ولی من نمی گویم کجا تا حال کنید! مسیر اینجا کاملا خطی است. پس مسیر را همین طور به جلو ادامه دهید و از تنها راهی که وجود دارد بروید تا نهایتا به اتاق “Contaminated” برسید. کمی جلوتر از اینجا مسیر کاملا تاریک تاریک می شود و یک صدایی نیز می شنوید. اما توجه نکنید و فقط به جلو بروید تا سرانجام به “Detention Room” برسید. در این اتاق به اطراف دقت کنید و به گوشه سمت راست اتاق رفته و از درون خانه عروسکی (دربش را باز کنید) یک دیاگرام را بردارید که منطقه پشت تخت خواب در آن نشان داده شده است. دقیقا پشت تخت خواب روبروی دیوار بایستید و ضربدر را بزنید. یک درب مخفی باز می شود که یک بدن در آنجا قرار دارد. جلو بروید و از آنجا D-SERIES ARM را بردارید. خب این هم بازویی که زویی گفته بود برای سرم نیاز داریم. حالا باید دقیقا مسیری که آمدیم را برگردیم. برگردید به اتاق اصلی و دختربچه ای را که می دود و فرار می کند را می بینید. لعنتی.. مثل این که در این خانواده جریاناتی بیشتر از پدر و مادر در جریان بوده است. شات گان را آماده کنید و درب را باز کنید و بلافاصله یک molded را بکشید.

     

    مسیر را ادامه دهید و در اتاق Contaminated یکی دیگر از سقف می افتد و او را نیز بکشید (به راحتی می توانید آن را بسوزانید). جلوتر که بروید سومی هم به سراغتان می اید که او را نیز بکشید و یا با آتش انداز بسوزانید. برگردید به بیرون از درب فانوسی که از ان آمده بودیم و در نزدیک درب کلاغی، تلفن را جواب دهید (همان تلفنی که قبلا یک بار با زویی صحبت کرده بودیم). حالا برگردید به دبیرون از خانه قدیمی و به سمت تریلر بروید.

    • در مسیر یک تروفی برنز می گیرید برای “رفتن به سمت تریلر در حالی که D-Series Arm را دارید.”

    وقتی به تریلر می رسید دوباره تلفن درون تریلر زنگ می خورد. حتما زویی است چون قرار بود اینجا منتظر ما باشد. تلفن را بردارید… لعنتی.. زویی نیست… به نظر می رسد فعلا باید سرم را بی خیال شویم و به کار مهم تری بپردازیم زیرا لوکاس، پسر روانی خانواده، زویی و میا را گرفته است و گویا باید این عوضی را هم بکشیم. بروید و داخل فریزر را نگاه کنید. سر را بردارید و بچرخانید تا یک یادداشت ببینید. اینجا ماموریت هایی باز می شود.

    • ماموریت: ماده لازم برای سرم را از لوکاس بگیرید.
    • ماموریت زیرشاخه: جسد افسر پلیس اول بازی را در اتاق dissection پیدا کنید.

     

    باید برگردیم به داخل خانه اصلی (از درب سگ ۳ سر). شات گان و آتش انداز برایتان کافی خواهد بود. بازی را حتما ذخیره کنید. بعد از ورود به خانه اصلی از درب سگ ۳سر، سریع به چپ بپیچید و از درب عنکبوتی وارد شوید و از پله ها پایین بروید تا به زیرزمین برسید. به محض رسیدن به زیرزمین به راست بروید و وارد اتاق شوید و سپس از درب سمت چپ اتاق خارج شوید و دوباره جلوتر به درب راست وارد شوید که همان اتاق پر از وان است. مسیر را ادامه دهید تا به Boiler Room برسید… یا ابالفضل… مادربزرگ روی صندلی چرخ دار اینجا وسط این اتاق چکار میکند؟!! اصلا چطوری این همه جای خانه ظاهر می شود؟ این مادربزرگه از همه ترسناک تر است! از درب آن سمت Boiler Room خارج شوید و شات گان را آماده نمایید. وقتی دارید از پله های اینجا پایین می روید با یک دشمن جدید مواجه خواهیم شد آن هم به طرز ترسناکی که کاملا جا می خورید (البته اگر راهنما نداشته باشید!). وی ناگهان از درون دیوار روبرو بیرون می پرد و به سمت شما حمله می کند. اینها Molded های چهار پا هستند.

     

    اینها خیلی خیلی سریع تر از Molded های معمولی بوده و تشخیصشان هم سخت تر است و ساکت تر هستند. سعی کنید تا از دیوار روبرویتان بیرون می پرد با شاتگان به سرش شلیک کنید و کارش را بسازید. بالاخره این هم از مزایای راهنما است دیگر!! برای نشانه گیری اینها باید سریع باشید وگرنه باعث می شوند تیر هدر بدهید. بعد از کشتنش وارد درب شوید و سمت راست از پله ها بالا بروید و وارد اتاق سمت راست بالای پله ها شوید که همان اتاق dissection است (که اوایل بازی جک بدن پلیس مادر مرده را از دیوارش آویزان کرده بود). بدن افسر پلیس اینجاست ولی لعنتی سر ندارد… یادداشت را بخوانید… این پسره بیشرف واقعا مریض است. باید از گردن پلیس دست را داخل بدنش ببریم و از درون شکمش کلید مار یا SNAKE KEY را برداریم. وقتی این کار را کردید یک پیام از لوکاس می شنوید که ماموریتی جدید به شما می دهد.

     

    • ماموریت زیرشاخه: ۲ عدد keycard را پیدا کنید.

    خب حالا از این اتاق بیرون برگردید. به راست بروید و یک Molded که می آید را بکشید. سپس از پله ها پایین بروید و یادتان هست که اینجا یک درب با قفل مار بود. حالا کلیدش را داریم و آن را باز کنید. می بینید که به راهرویی رسیدیم که بر می گردد به درون اتاق بزرگی که اول بازی از آنجا کلید عقرب را برداشتیم. مسیر را به سمت خروج از زیر زمین و بالارفتن از پله هایی که به اتاق سیو (بالای پله ها) می رسد بروید. مراقب باشید که در این مسبر یک Molded چهار پا نیز وجود دارد که او را نیز بکشید. در بالای پله ها درون اتاق سیو بازی را ذخیره نمایید و حسابی، یعنی خیلی حسابی کوله پشتی خود را خالی کنید چون کلی جا لازم خواهید داشت. حالا برگردید و از درب عقربی که اول از آن آمدیم، دوباره وارد سالن اصلی خانه شوید (که درب سگ ۳ سر دارد). در این سالن اکنون دو عدد Molded پرسه می زنند که یکی دارای یک بازوی بزرگ قویتر از حالت عادی است و دیگری نرمال است. هر دو را از پای در آورید. از پله های دو طرف سالن بالا رفته و بالای پله ها از دربی که قفل مار ندارد (درب نزدیک جایی که اول بازی مادربزرگ نشسته بود و به راهرویی می رود که در آن چند اتاق بود و قبلا آنجا بودیم) وارد راهرو شوید. اینجا اگر یادتان باشید در راهرو یک اتاق بچه ها یا “Kid’s Room” بود که قفل مار داشت و حالا می توانیم وارد شویم. وارد این اتاق شوید و همان اول در سمت چپتان بنشینید و SHOTGUN SHELL x3 را بردارید. کمی جلوتر از روی میز LUCAS’ JOURNAL را بردارید و بخوانید. می فهمید که لوکاس اینجا یک ریومت کنترل را درون یکی از اسباب بازی هایش قایم کرده است.

     

    • ماموریت زیرشاخه: پازل اتاق بچه ها را حل کنید.

    بعد خواندن ژورنال لوکاس کلی اسباب بازی در اتاق است که درونشان را بگردید اما ناسلامتی دارید راهنما می خوانید ها! بروید پیانو را چک کنید و کنار آن درون یک ایتم کوزه مانند را بگردید و HERB را بردارید. سپس میزی که یک آینه شکسته دارد را چک کنید تا TORN PAGE FROM JOURNAL را پیدا کنید. با یافتن این صفحه، جایی که باید به دنبال ریموت بگردیم آپدیت می شود. حالا بروید به گوشه اتاق جایی که تختخواب هست و درون یک cupboard کنار تخت، HANDGUN AMMO x5 را بردارید. حالا بروید به گوشه دیگر اتاق دقیقا روبروی تخت. درون یک گلدان کوچک در اینجا LOCKPICK را بردارید. حالا نزدیک اینجا یک لامپ مانند چراغ خوب می بینید که آن را بردارید و بچرخانید تا درونش یک دکمه ببینید و آن را فشار دهید تا بخش زیر شیروانی اتاق در جایی که نردبان می بینید (نزدیک آینه شکسته) باز شود. از نردبان بالا بروید و همان جا دقیقا بایستید. برگردید و سمت راست به طرف پایین نردبان را نگاه کنید تا در گوشه اینجا MR. EVERYWHERE 12/20 را ببینید. با چاقو که نمی شود ولی با یک شعله خیلی خیلی کوچک آتش انداز می توانید آن را بشکنید.

     

    درون یک کمد نزدیک نردبان، نوار ویدئوی “HAPPY BIRTHDAY” را بردارید. حالا دقیقا از جایی که از نردبان بالا آمدید بپیچید راست و به بخش پشت و عقب اتاق بروید . از روی زمین یک قرارداد نوسازی به همراه یک شاتگان چوبی MODEL SHOTGUN و یک تبر اسباب بازی TOY AXE را بردارید. حالا به سمت حلوی اتاق بروید و از روی قفسه سمت چپ اتاق که می بینید STRONG CHEM FLUID را بردارید. حالا وقت تعامل با پازل تبلت فور یوی “Judgement” در این اتاق است. برای راحت تر حل کردن این پازل و در آوردن شکل صحیح سایه، سعی کنید تبر بالای سایه را جور در آورید تا بقیه سایه درست شود. وقتی پازل حل شد، خانه عروسکی باز می شود و از درون آن (KEYCARD (BLUE را بردارید. حالا برگردید و از نردبان پایین بروید و از اتاق بچه ها خارج شوید و به راهرو بروید. حالا باید برگردیم به سمت سالن اصلی خانه که از آن آمدیم. البته اینجا می توانید در روی بالکن این طبقه که مشرف به حیاط است و قبلا اگر یادتان باشد یک جعبه قفل در انتهایش وجود داشت، با Lockpick که پیدا کردیم آن را باز کنید و SHOTGUN SHELL x4 را بردارید. برگردید به سمت سالن اصلی خانه ولی قبل از پایین رفتن از پله ها و رسیدن به سالن اصلی، درب اتاق دارای قفل مار در آن سمت طبقه دوم که اتاق  “Master Bedroom” است را با کلید مار باز کنید ولی واردش نشوید. حالا بروید پایین و در سالن اصلی خانه در بخشی که شاتگان شکسته را قبلا دست مجسمه داده بودیم، شاتگان قلابی یا MODEL SHOTGUN را که از بالای اتاق بچه ها پیدا کردیم با شاتگان شکسته BROKEN SHOTGUN دست مجسمه عوض کنید.

     

    حالا از درب سگ ۳ سر برگردید به حیاط و مراقب Molded چهارپایی که نزدیک تریلر ظاهر شده است و به سمت شما می اید باشید و آن را بکشید. بروید به درب الکترونیکی سمت چپ تریلر و Blue Keycard که پیدا کردیم را درون آن قرار دهید تا یک بخش کار حل شده باشد و فضایی که این کارت اشغال کرده بود هم خالی شود. حالا بروید درون تریلر و کلید مار و شاتگان شکسته را درون صندوق بگذارید و کوله پشتیتان ار از آیتم هایی که نمی خواهید خالی نمایید و سپس بازی را ذخیره کنید.

    • نکته: اگر از اوایل بازی، Repair Kit را که در حیاط یافته بودیم نگاه داشته باشید و آن را روی کلت شکسته استفاده نکرده باشید (تا کلت قوی تر را ظرفیت کمتر را به دست آورید)، در اینجا می توانید آن Repair Kit را روی “Broken Shotgun” استفاده کنید تا M21 SHOTGUN را به دست اورید که که مدل قوی تر شاتگان خودتان است که ظرفیت تیر کمتری دارد. یعنی آسیب بیشتری می زند ولی تیر کمتری در خشاب جای می گیرد. به نظر من که هردو سلاح کلت و شاتگان، مدل قوی ترشان بهتر است و مهم نیست که خشابشان کمتر جای می گیرد.

    حالا وقت رفتن به Master Bedroom که کمی قبل در سالن اصلی و طبقه دوم قفل مارش را باز کردیم ولی واردش نشدیم.

     

    در قسمت بعدی راهنما ادامه مسیر را دنبال خواهیم کرد. 

    منبع متن: gamefa

© تمامی حقوق مطالب برای وبسایت تبلت فور یو محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع و شرعا حرام می باشد.
قدرت گرفته از : بک لینکس